قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / ویژگی های شهید بهشتی دانلود بازان

ویژگی های شهید بهشتی دانلود بازان

ویژگی های شهید بهشتی دانلود بازان

از ویژگی های شهید بهشتی بود؟

احترام او به نظرات دیگران
جهت دار بودن کارهای مطالعاتی و تحقیقاتی
متانت، کم گویی و گزیده گویی
همه ی موارد صحیح است

همه ی موارد صحیح است

 

1- نخستين ويژگي مشترك همه كارهاي مطالعاتي و تحقيقاتي شهيد بهشتي جهت دار بودن آنهاست.

2- دومين خصوصيت بارز در فعاليت هاي علمي و تحقيقاتي شهيد آيت الله بهشتي جديت و نظم ايشان در اين كارهاست.

3- مسأله ديگري كه به صورت ويژگي عمومي حركات و فعاليت هاي ايشان در طول زندگي و از جمله در زمينه مطالعات و كارهاي فرهنگي بود اعتقاد شهيد بهشتي به كارهاي دراز مدت پر ثمر علمي و عملي بود.

4- از اهم خصوصيات لازم براي يك فرد محقق حق گر اين است كه در برخورد با انديشه و عقايد ديگران نخست سخن ديگران را خوب دريابد و شهيد آيت الله بهشتي اين توانايي را داشت كه با حوصله و دقت نظرات ديگران را به طور كامل دريابد.

5- ديگر از ويژگي هاي شهيد آيت الله بهشتي احترام او به نظرات ديگران بود سخن هر كس را شايسته اين مي دانست كه مورد درنگ و تأمل قرار گيرد.

6- ويژگي ديگر شهيد آيت الله بهشتي مسأله واقع بيني ايشان اين خصوصيت از پيدايش افراطها و تفريطها در مسير حركت ايشان پيگيري مي نمود.

7- متانت، كم گويي و گزيده گويي از ديگر ويژگي هايي است كه در زندگي اجتماعي و در مباحثات علمي ايشان بچشم مي خورد.

8- از موهبت هايي كه به يمن گسترش و عمق مطالعه و تحقيق از يكسو و برخورد سالم از سوي ديگر مي آيد توانايي بر استدلال و اقناع اشخاص است و ايشان اين خصوصيات را بحد كمال داشت.

9- بحث هاي شهيد بهشتي هرگز رنگ مجادله به خود نمي گرفت زيرا جدل عمدتاً وقتي صورت مي گيرد كه اين فرد با آن فرد بخواهد نظر خويش را بدون دليل كافي بر ديگري تحميل كند و يا از پذيرش سخن حق او سر باز زند.

10- با وجود اين مجموعه صفات كم نظير، گستردگي و عمق معلومات شهيد بهشتي در زمينه هاي مختلف هيچگاه باعث اين نمي شد كه خويشتن را از بهره جستن از نظرات و عقايد ديگران بوسيله عجب و خويشتن بيني محروم سازد و دريچه تحقيق را بواسطه آنكه نظرش در بسياري از موارد از ديگران صائب تر است بر روي خود ببنندد.

11- ويژگي مهم ديگر شهيد بهشتي كه در آثار و بحثهاي ايشان بطور بارزي بچشم مي خورد توانايي جمع بندي بسيتر خوب بود. ايشان گاه از ميان انديشه ها و سخنان متضاد، نقاط مشترك را درمي يافت و بر همان پايه مشترك استدلال خويش را بنا مي كرد.

12- در بحث هاي عمومي و يا در بحث با جمع هاي خاص آهنگ بحثهاي ايشان هدايتگرانه است نه آنكه در برخورد با عقايد مخالف بسرعت چماق تكفير بلند شود و مانع هرگونه انديشه ديگران گردد.

13- نكته قابل تأمل در زندگي علمي و تحقيقاتي شهيد آيت الله بهشتي آنست كه ايشان دير دست به نوشتن مي زد و پس از تعمق بسيار همراه با وسواس لازم براي يك كار علمي اقدام به انتشار آن مي نمود و بدين جهت هم كمتر نياز به تجديد نظر داشت.

درباره ی 6190

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید