قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / این شخصیت از اعضای شورای مؤتلفه نبودند؟

این شخصیت از اعضای شورای مؤتلفه نبودند؟

این شخصیت از اعضای شورای مؤتلفه نبودند؟

اعضای شورای مؤتلفه

شهید آیت الله مطهری
آیت الله انواری
شهید آیت الله دكتر بهشتی
شهید سید مرتضی نیك نژاد

حزب یا جمعیت مؤتلفه اسلامی در سال 1342 از ائتلاف گروههایی از میان بازاریان و مکان های مذهبی سر برآورد.این حزب یکی از فعال ترین احزاب در دهه 40 و 50 کشور محسوب می گردد که نقش مهمی در تحولات کشور ایفا نموده است .اعضای هیأت مؤتلفه عمدتاً از افراد با سابقه در مبارزات سیاسی بودند و محرک اصلی آن ها اندیشه اسلامی و دینی بود

تمامی گزینه ها صحیح می باشد سوال مشکل دارد و اما اگه از نظر گروه روحانیت شورانگاه کنیم جواب شهید سید مرتضی نیك نژاد

.این تشکل پس از مشخص کردن اعضای شورای مرکزی خود تصمیم گرفت یک شورای روحانیت نیز در تشکیلات مؤتلفه ایجاد نماید , از این رو پس از مشورت با امام و تایید ایشان , آقایان مطهری و بهشتی , انواری و مولایی به عنوان شورای روحانیت این حزب انتخاب شدند.

مخالفت با رفراندوم و لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی را می توان از عوامل زمینه ساز سازماندهی این جمعیت برشمرد اما در این میان, نهضت 15 خرداد نقش اصلی را در سازماندهی این جمعیت داشت . شاید بتوان مهم ترین عامل را در حرکت های اسلامی دهه چهل , اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر وقت در 1343 توسط اعضای مؤتلفه دانست که پس از آن جمعی از سران مؤتلفه به اعدام و مابقی به زندان های طولانی مدت محکوم شدند . کمیته مرکزی مؤتلفه در آن زمان عبارت بودند از آقایان حاج مهدی عراقی , حبیب الله عسگر اولادی , محمد بخارائی , صادق امانی ,مرتضی نیک نژاد, و رضا صفار هرندی و در شورای روحانیت آن آقایان مطهری , بهشتی , انواری و مولایی حضور داشتند .

درباره ی 6190

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید