قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / پاسخ سوال روزانه تبیان پنجشنبه 27 بهمن

پاسخ سوال روزانه تبیان پنجشنبه 27 بهمن

پاسخ سوال روزانه تبیان پنجشنبه 27

بهمن

اولين و بزرگترين وب سايت پاسخگو به

سوالات و مسابقات تبيان

جواب مسابقات روزانه ي

تبيان27/11/90

پاسخ به سوالات روزانه تبيان

پاسخ به سوالات روزانه

تبيان27/11/90

آمپر که بود و اولین اکتشافش چه

بود؟

 


1-دانشمند انگلیسی و ریاضی دان و معلم زبان یونانی بود.

2-دانشمند فرانسوی و اولین

اکتشافش مطالعه تئوری سرگرمی

های ریاضی در سال 1802

3-دانشمند فرانسوی و اولین اکتشافش تکمیل فرضیه یرهان ارشتر دانمارکی بود.
4-دانشمند فرانسویکه نقش باکتری ها در بروز بیماری را کشف و واکسن ضدهاری را ساخت.

منبع

آندره ماری آمپر در بیست و دوم ژانویه 1775 در لیون فرانسه متولد شد. آمپر تنها پسر ژاک آمپر و ژان آنتوانت دسوتیته سارس بود که از بازماندگان خانواده‌های بازرگانان مرفه ابریشم در لیون بودند.

پدر آندره  به کسب علم و دانش علاقه زیادی داشت و به همین دلیل آمپر با کمک و راهنمایی پدر با مکتب های کلاسیک لاتین و یونان آشنا شد. در کودکی و نوجوانی علاقه زیادی به ریاضیات پیدا کرد. آندره ماری قبل از اینکه خواندن و نوشتن را یاد بگیرد با کمک سنگریزه مسایل مشکل ریاضی را حل می کرد. 11 سال داشت که با زبان لاتین آشنا شد و در سن 18 سالگی او را به زور به تماشای اعدام پدرش با گیوتین بردند و همین امر باعث شد که دچار بیماری روانی شود. تا حدود یک سال نتوانست هیچ کاری انجام دهد. در انقلاب کبیر فرانسه بسیاری از نزدیکانش را از دست داد و برای گذران زندگی خود به تدریس خصوصی پرداخت.

در اوقات فراغت به مطالعه آثار علمی می پرداخت . آمپر در حالی که تنها 18 سال داشت، در علوم مختلفی نظیر ریاضیات و فیزیک به عنوان دانشمند برتر عصر خود تبدیل شد. وی در زمینه علوم فلسفی و طبیعی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشت تا آنجا که همواره از وی برای شرکت در نشست‌هایی که صاحب‌نظران طراز اول این رشته‌ها در آن شرکت می‌کردند، دعوت به عمل می‌آمد. در 21 سالگی با دختری به نام ژولی کارون ازدواج کرد. ثمره این ازدواج پسری به نام ژان بود که او بعدها یک از نویسندگان زمان خود شد و به عضویت آکادمی علوم فرانسه درآمد. آمپر در سال 1802.م به سمت استادی معین گشت.

آمپر با اولین اکتشافات خود تحت عنوان مطالعه تئوری سرگرمی های ریاضی در سال 1802 . م مورد توجه ریاضی دان ها قرار گرفت و تحت حمایت (ژان دالامبر و ژوزف لاند)در شهر لیون مکانی که محل اقامت زنش بود

 

درباره ی 6190

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید