قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / گلاب به روزتان

گلاب به روزتان

گلاب به روزتان

6 موقعیت عجیب که ممکن است روز امتحان گرفتارش شوید
همیشه قرار نیست ماجرا به همین سادگی پیش برود که شما درستان را بخوانید و فردا صبح امتحان بدهید و نمره عالی بگیرید یا تنبلی کنید و درس نخوانید و رد شوید. زندگی اغلب روی تصادف ها می گردد و کافی است یکی از این تصادف ها شب امتحان به پست شما بخورد تا ورق برگردد و سعادت و شقاوت شما طور دیگری رقم بخورد. از باریدن سنگ آتشین از آسمان بگیر تا دعاهای دوران دبستان برای امتحان های روز شنبه که تمام صبح و ظهر جمعه را دعا می کردیم که امام زمان (عج) ظهور کند بلکه امتحان ما کنسل شود. اینها چند تا از این تصادف هایی هستند که شاید برای شما پیش بیاید.
اگر گلاب بپاشد به رویتان
تابستان است دیگر؛ از در و دیوار دارد گلاب می پاشد. کافی است یک آبمیوه دور میدانی یا ساندویچ سر کوچه ای خورده باشید تا مجبور شوید تا خود صبح امتحان را در دستشویی بگذرانید. برای استفاده بهینه از این اوقات، کافی است کتاب و دفتر را به دستشویی منتقل کنید. اگر توالت فرنگی دم دستتان باشد، می توانید یک میز هم بگذارید جلویتان و حسابی مشغول شوید. فقط یک خرده بوی بدی دارد که آن هم چاره ای ندارد.
اگر دنبال راه در رو می گردید
اگر دانشجو هستید، راهتان فقط از مطب پزشک دانشگاه می گذرد. حواستان باشد خوردن ریکا و قرص تپش قلب و دو روز غذا نخوردن برای چسباندن فشار خون به زیر پا، قبلا لو رفته است. سراغ آخرین ورژن بیماری ها بروید. اگر دانش آموزید، هیچ راهی ندارید. بیخود خودتان را به مریضی نزنید که جز مادر مهربان، هیچ کس دلش به حالتان نمی سوزد.
اگر ناگهان سوالات را از یک جا پیدا کردید
دعای فراوان، تنبلی بیکران، امید به نامعقول ترین دریچه های گشایش و داشتن تعدادی دوست ناباب این کاره، رمز موفقیت است اگر چنین معجزه ای در خانه شما را زد، از این فرصت نهایت بهره برداری را بکنید؛ به دو سه تا از همکلاسی های تنبل و ایضاً پولدار زنگ بزنید و بگویید سه تا از سوالات را دارید و می فروشید. برای هر سوال قیمت تعیین کنید و وقتی برای خرید پایه شد، همین طوری سه سوال، سه سوال نرخ را بالا ببرید. این هم یک جور بیزینس است که البته باید خیلی مواظب لو نرفتنش باشید. حواستان به آنتن های مستقر در کلاس باشد.
اگر برایتان خواستگار آمده
شما یک دختر هستید(نیستید؟!) و فردا هم امتحان دارید و از قضا مامان اینا هم برای همین امشب قرار خواستگاری پسر دوست بابا را گذاشته اند. مهم ترین مساله الان این است که شما باید با کدام استرس دست و پنجه نرم کنید؟ استرس امتحان یا استرس خواستگاری؟ تنها راه پیش رو این است که یکی از حریفان را از میدان به در کنید و به آن یکی بچسبید. یا بی خیال امتحان شوید و فردا برگه را سفید تحویل دهید یا قبل از رسیدن خواستگار جوابتان را آماده کنید و بی اینکه دیگر به آن فکر کنید، آخر کار آن را تحویل خانواده پسر بدهید. فقط حواستان باشد که اگر جوابتان «بله» باشد، بعد مجبورید یک عمر با عامل استرس مذکور زندگی کنید .
اگر متوجه شدید تاریخ امتحان را اشتباهی فهمیدید
بستگی دارد چه جور اشتباهی کرده اید. اگر امروز فهمیدید امتحان دیروز بوده، می توانید چند ساعت گریه کنید و بعد از اتاق بیایید بیرون و با چشم های پف کرده و دهان کف کرده، خبر را به اطلاع والدین برسانید. اگر هم متوجه شدید که امتحان فردا نیست و پس فرداست، همین حالا درس خواندن را متوقف کنید و بروید پی عشق و حال و فردا همین ساعت برگردید سر ادامه درس. نکند می خواهید از این فرصت استفاده کنید و بیشتر درس بخوانید؟!
اگر دخترخاله تان بیاید خانه تان تا شما به او درس یاد بدهید
اگر شما پسرخاله دخترخاله تان هستید، از فرصت استفاده کنید و درس ها را یک بار موبه مو برای او توضیح دهید تا هم خودتان درس را درست و حسابی شیرفهم شوید و هم با شیرفهم کردن دخترخاله تان روابط حسنه ایجاد کنید. اگر هم دخترخاله دخترخاله تان هستید، از این فرصت استفاده کنید و هر چرت و پرتی را که می توانید به عنوان فرمول های میانبر و اسم های رمز به او یاد بدهید تا بعد که نمره ها آمد، خاله تان شما را محکم بکوبد توی صورتش.
اگر خیلی دیر شده
دو راه دارید؛ انتخاب ردشدن بزرگوارانه یا قبول شدن شیادانه. در صورت انتخاب اولین راه ، سرتان را بالا بگیرید و بگویید من هرگز حق دیگران را زیرپا نمی گذارم و برای قانون و آزادی ارزش قائلم و به این ترتیب به جای تریپ دانشجوی رد شده، تریپ دانشجوی آزادیخواه و ارزشگرا را دو راه دارید؛ انتخاب ردشدن بزرگوارانه یا قبول شدن شیادانه. در صورت انتخاب اولین راه ، سرتان را بالا بگیرید و بگویید من هرگز حق دیگران را زیرپا نمی گذارم و برای قانون و آزادی ارزش قائلم و به این ترتیب به جای تریپ دانشجوی رد شده، تریپ دانشجوی آزادیخواه و ارزشگرا را بگیرید. اگر هم دومین راه را انتخاب کردید، دست به کار شوید و با استفاده از آخرین روش های تقلب، کل درس را همراه خود ببرید. بعد هم به جای تریپ دانشجوی قبول شده، تریپ دانشجویی را بگذارید که می توانسته قبول شود اما خواسته این طوری دوز هیجان قضیه را بالاببرد و به همکلاسی هایش هم برساند. در هر حال کم نیاورید.
زود نرسید
برای رسیدن به سر جلسه امتحان نمی خواهد صبح خیلی زود به مدرسه و یا محل برگزاری آزمون بروید. چون وقتی زود می رسید، شروع می کنید با دوستان به صحبت کردن و مطالب و سوالاتی را با هم مرور می کنید که ممکن است شما آن را بلد نباشید. آن وقت باید خر بیاورید و باقالی بارکنید چون از روی اضطراب و استرس آن چیزهای دیگری که خوانده اید را از یاد می برید و اصلا به هم می ریزید. ولی برای دانش آموزان سوم دبیرستان خیلی مهم است که دو سه روز قبل از امتحان یک سری به حوزه بزنند تا هم مسیر را یاد بگیرند و هم اینکه زمان لازم برای رسیدن سرجلسه را داشته باشند. ولی در کل یادتان باشد اگر زود هم به محل برگزاری امتحان رسیدید از همه چیز حرف بزنید الا امتحان و مباحثش. حتی شده از آب های توی جوی حرف بزنید!
جلسه را زمان بندی کنید
سرجلسه که هستید سعی کنید تمام جلسه را زمان بندی کنید. مراقب باشید که در مرحله اول درگیر سوال های خیلی وقت گیر نشوید. مخصوصا در درس های محاسباتی مثل ریاضی و فیزیک. بعد یک دفعه می بینید که زمان آزمون در حال تمام شدن است و شما هنوز چند سوال بدون جواب دارید. در واقع باید مدیریت زمان داشته باشید. اول یک دور تمام سوالات را نگاه کنید، هر کدام را که توانستید سریع انجام دهید، جواب دهید و بعد بروید سراغ سوالات سخت تر و وقت گیر تر که در آخر کار، سر صبر به آنها بپردازید. به این هم فکر کنید که سرعت فکر کردن از سرعت نوشتن بیشتر است. یعنی ممکن است جواب سوالی را در ذهنتان داشته باشید ولی موقع پیاده کردنش، یک چیزهایی را جا بیندازید. مراقب باشید در تله این سوالات نیفتید! اگر هم افتادید در آخر کار حتما برگردید و تمام سوالات را دوباره مرور کنید تا اگر چیزی از قلم افتاده بود اضافه کنید.نایی تان در مدیریت مباحث بالا می رود. اگر اهل خلاصه نویسی هستید الان جایی است که آن خلاصه ها به دردتان می خورد. در مورد درس های حفظی هم یادتان باشد که فقط خود کتاب را بخوانید. چیزی غیر از مطالب کتاب در امتحان نخواهدآمد. به قسمت هایی که معلم به آن قسمت تاکید بیشتری داشته دقت کنید. معلم یک چیزی می داند که شما نمی دانید!
منبع:نشريه همشهري جوان شماره 313 .

درباره ی

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید