قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / پاسخ سوال روزانه تبیان سه شنبه 8 فروردین91

پاسخ سوال روزانه تبیان سه شنبه 8 فروردین91

پاسخ سوال روزانه تبیان سه شنبه 8

فروردین91

پاسخ سوال روزانه تبیان سه شنبه 8

فروردین

اولين و بزرگترين وب سايت پاسخگو

به

سوالات و مسابقات تبيان

جواب مسابقات روزانه ي

تبيان8/1/91

پاسخ به سوالات روزانه تبيان

پاسخ به سوالات روزانه

تبيان8/1/91

طبق قوانین حقوقی (حکم ها) کدام

گزینه تعریف حکم نهایی می باشد؟

 

منبع
انواع احكام
1)حضوري و غيابي: در رسيدگي اختصاري (شفاهي و بدون تبادل لايحه طرفين دعوا) حكم حضوري است مگر اينكه خواندۀ دعوا در هيچ يك از جلسات حاضر نشده يا لايحۀ دفاعيه تقديم ننموده باشد. در مورد حكم غيابي، مسأله واخواهي مطرح است.
2)حكم قطعي و غيرقطعي: حكمي را كه رسيدگي ماهوي ديگري نداشته و قابل اجرا باشد قطعي و حكمي كه قابل شكايت از طرق قانوني (واخواهي، تجديدنظر) است غير قطعي مي‌نامند.
3)حكم نهايي و غيرنهايي: حكمي كه تمام مراحل دادرسي را طي كرده يا قابل فرجام (در ديوان عالي كشور) نباشد حكم نهايي ناميده مي‌شود.
4)حكم اعلاني و حكم اعلامي: حكمي كه از طريق جرايد و امثال آن به استحضار و اطلاع عموم مي‌رسد حكم اعلاني است. مثل حكم اعلان ورشكستگي، اما حكم اعلامي يا ابلاغي، حكمي است كه صرفاً به طرفين پرونده يا قائم مقام قانوني آنها ابلاغ و اعلام مي‌گردد. مثل حكم تخليه؛
5)حكم كشفي و حكم تأسيسي: حكمي كه حقي را كه قبلاً وجود داشته است اعلام كند حكم كشفي يا امضائي ناميده مي‌شود. مثلاً ديني را كه در گذشته بوده است احراز و تنفيذ و اعلام كند، و حكمي كه بيان انشاء حقي را از تاريخ صدور حكم بنمايد حكم تأسيس گويند مثل حكم طلاق؛
6) حكم كيفري، حكم حقوقي: حكم كيفري پس از احراز وقوع جرم توسط دادگاه‌هاي جزائي (كيفري) صادر مي‌شود و مبين وقوع جرم و انتساب آن به محكوم عليه است. حكم مدني يا حقوقي نيز مربوط به امورِ حسبي، و يا دعاوي ناشي از عقود و قراردادها و تعهدات ناشي از آن است.
7)حكم ترافعي و حسبي: حكمي كه دخالت دادگاه متوقف بر وقوع اختلاف و نزاع بين اشخاص است، حكم ترافعي مي‌نامند و حكمي كه دخالت دادگاه متوقف بر وقوع نزاع و اختلاف نبود و نياز به شكايت و تظلم خواهي ندارد حكم حسبي گويند.

درباره ی 6190

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید