قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / مصاحبه با حمید سوریان تنها مدال آور طلا در المپیک

مصاحبه با حمید سوریان تنها مدال آور طلا در المپیک

مصاحبه با حمید سوریان تنها مدال آور طلا در المپیک

حميد سوريان پس از کسب مدال طلاي کشتي فرنگي در بازي‌هاي المپيک

حمید سوریان پس از کسب مدال طلای کشتی فرنگی در بازی‌های المپیک لندن گفت: همیشه منتظر این لحظه بودم. نه تنها بعد از شکست و ناکامی در پکن بلکه از ۱۰ سال قبل منتظر چنین لحظه‌‌ای و کسب این مدال بودم.

وی در پاسخ به این سؤال که در کشتی‌های نخست عملکرد مطلوبی نداشت، گفت: ‌با توجه به وزنی که کشتی‌گیران کم می‌کنند دورهای اول رقابت سخت است اما رفته رفته وضعیتم بهتر شد و کشتی‌‌های قابل قبولی گرفتم. از تمام مربیانم بخصوص ناصر نوربخش که به صورت تخصصی من را در اردوها همراهی می‌کرد، تشکر می‌کنم.

دارنده ۵ مدال طلای جهان و طلای المپیک در پاسخ به این سؤال که آیا از کشتی خداحافظی خواهد کرد، گفت:‌ برای آینده هنوز تصمیمی نگرفتم چون به تنهایی نمی‌توانم در این باره تصمیم‌گیری کنم. باید با عزیزانی که در این سال‌ها همواره حمایتم کرده‌اند مشورت کنم.

سوریان تصریح کرد: به احتمال زیاد اگر قرار باشد به کشتی ادامه دهم در یک وزن بالاتر کشتی خواهم گرفت.

وی افزود: فشار و استرس همواره وجود دارد اما امیدوارم فرنگی‌کاران کشورمان این روند را ادامه دهند و باز هم برای ایران افتخار‌آفرینی کنند.

سوریان در پاسخ به این سؤال که با طلای المپیک هدیه خوبی در شب محمد بنا به او دادی، گفت:‌امیدوارم این مدال، هدیه خوبی برای محمد بنا باشد. قبل از اعزام به مسابقات هم‌قسم شده بودیم کار بزرگی در لندن انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: از طرفی امشب سالروز تولد مادر عزیزم هم نیز است که این مدال را تقدیم مادرم می‌کنم و امیدوارم جبران گوشه‌ای از زحمات بی‌دریغش باشد.

نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست و پیروزی در دور دوم مقابل ارالی‌یف از قرقیزستان در دور سوم هم از سد پیتر مودوس مجارستانی گذشت و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در این مرحله هم در ۲ تایم و با نتایج (۳ بر صفر) و (۳ بر صفر) مقابل هاکان نیبلوم، نفر سوم جهانی ۲۰۰۹ از دانمارک به پیروزی رسید و راهی دیدار نهایی شد.

با حضور سوریان در فینال مدال نقره وی قطعی شد و پس از ۴۰ سال ناکامی کشتی فرنگی در المپیک بار دیگر ایران در این رشته صاحب مدال المپیک شد.

وی در فینال به مصاف روشن بایراموف، دارنده مدال نقره المپیک پکن و قهرمان ۲۰۱۱ جهان از آذربایجان رفت که در ۲ تایم و با نتایج (۲ بر صفر) و (یک بر صفر) در این دیدار به برتری رسید تا مدال طلای المپیک را بر گردن بیاویزد.

نابغه کشتی فرنگی ایران و دارنده ۵ مدال طلای جهان با مدال طلای المپیک کلکسیون افتخاراتش را که تنها مدال المپیک را کم داشت کامل کرد.

این مدال طلا نخستین مدال طلای تاریخ کشتی فرنگی ایران است. پیش از این محمد پذیرایی مدال برنز المپیک ۱۹۶۰ رم و محمد علی‌آبادی آخرین مدال تاریخ ایران را در بازی‌های المپیک در المپیک ۱۹۷۲ مونیخ مدال نقره را برای ایران به ارمغان آورده بود.

 

درباره ی

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید