قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / دسته‌بندی نشده / دانلود كتاب مسئولیت شیعه بودن از دکتر علی شریعتی

دانلود كتاب مسئولیت شیعه بودن از دکتر علی شریعتی

دانلود كتاب مسئولیت شیعه بودن از دکتر علی شریعتی

دانلود كتاب مسئولیت شیعه بودن از دکتر علی شریعتی

مسئولیت شیعه بودن از دکتر علی شریعتی

نام کتاب : مسئولیت شیعه بودن
نویسنده : دکتر علی شریعتی

و بخشي از كتاب مسئولیت شیعه بودن از دکتر علی شریعتی

هنر برای هنر ؛علم برای علم  و مذهب برای مذهب  و همچنان که هنر برای هنر ؛تجلیل از هنر می ماند و علم برای علم تجلیل از علم و به خدمت انسان گماردن هنر و علم تحقیر هنر و علم می نماید؛مذهب برای مذهب نیز اصالت دادن به مذهب می شود و به خدمت کمال انسانی در آمدنش ؛وسیله کردن مذهب و تحقیرش است!!!

        اما در چنینی تجلیلی عامیانه یا عوامفریبانه و در زیر این جلال دروغین حقیقت و حیات  مذهب منجمدو تعطیل می شود همچنانکه حقیقت و حیات هنر و علم.

        این است که امروز می بینیم مذهب شعائر مذهبی ؛مراسم دینی عبادات ؛سنتها و حتی مخارج ابراز احساسات مذهبی ـدر اسلام ؛ مسیحیت … بیشتر از گذشته است مسجد پیامبر را مقایسه کنید با مساجدی که هریک شاهکاری از هنر و ذوق و نبوغ و طلا و سرمایهاست. ایت تجلیل از مسجد است ؛اما خالی کردن مسجد از محتوی.

        مذهب به خاطر مذهب ؛نماز به خاطر نماز ؛روزه بخاطر روزه ؛حب علی بخاطر حب علی؛قرآن بخاطر قرآن … یعنی علی و قرآن و روزه و نماز و تشیع اسلام را تجلیل کردن؛اما از مصرف انداختن. یعنی آنچه را که وسیله نجات است در تاقچه و قاب طلائی گذاشتن و هی در برابرش خم و راست شدن و تعظیم و تجلیل و سجده کردن؛بی آنکه هیچ دردی دوا شود .این است مذهب برای مذهب.

 

لينك دانلود فايل

درباره ی

مطلب پیشنهادی

دانلود رایگان برنامه آموزش بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام

دانلود رایگان برنامه آموزش بازیابی اکانت هک شده اینستاگرام دانلود رایگان برنامه آموزش بازیابی اکانت …

پاسخی بگذارید