قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / دانلود فیلم تعویض پرچم گنبد منور حرم امام رضا علیه السلام + تصاوير 92

دانلود فیلم تعویض پرچم گنبد منور حرم امام رضا علیه السلام + تصاوير 92

دانلود فیلم تعویض پرچم گنبد منور حرم امام رضا علیه السلام + تصاوير 92

emam_reza 92

در آستانه ميلاد امام رضا(ع)؛ در نهمين روز از دهه كرامت رضوي و در آستانه شب ميلاد هشتمين امام همام حضرت رضا(ع)، مراسم ويژه تعويض پرچم گنبد مطهر و پوش ضريح مطهر بارگاه رضوي به صورت همزمان انجام شد. به گزارش ستاد خبري جشن‌هاي ميلاد رضوي، در اين مراسم با عنوان بال ملائك، پوش ضريح منور و پرچم گنبد زرين بارگاه منور حضرت ثامن الحجج علي ابن موسي الرضا (ع) طي مراسم ويژه اي ساعت هشت بامداد روز پنجشنبه با حضور خادمان بارگاه منور رضوي تعويض شد.

emam_reza 921


در اين مراسم كه با حضور خادمان بارگاه منور رضوي و جمع زيادي از زائران و مجاوران برگزار شد، ابتدا در صحن آزادي حرم مطهر زيارت خاصه حضرت رضا(ع) قرائت شد و سپس با شكوه و جلال خاصي پرچم سبز آستان قدس رضوي مزين به كلمه «لا اله الا الله» و آيه مباركه «نصر من الله و فتح قريب» توسط هشت تن از خادمان سادات رضوي تا كنار گنبد منور منتقل شد.
مدير انتظامات و تشريفات آستان قدس رضوي در حاشيه اين مراسم به خبرنگار ما گفت: براي بهره‌مندي هرچه بيشتر زائران و مجاوران حرم ملكوتي حضرت رضا(ع)براي نخستين‌بارمراسم سنتي تعويض پرچم گنبد و پوش ضريح مطهر در صحن آزادي برگزار شد.
حسين فخاري تصريح كرد: در اين مراسم با شكوه كه با حضور جمع كثيري از خادمان بارگاه رضوي برگزار شد، پس از مديحه‌سرايي هشت تن از سادات پرچم سبز رنگ گنبد مطهر را به پشت بام روضه منوره حرم مطهر انتقال داده و آنرا بر فراز گنبد طلايي حضرت رضا (ع) به اهتزاز در مي‌آورند.
وي با بيان اين‌كه پوشش ضريح مطهر و پرچم گنبد بارگاه ملكوتي ثامن‌الحجج(ع) در اعياد و شهادت‌ها تعويض مي‌شود، تصريح كرد: در ايام و شهادت رنگ پرچم و پوش ضريح مشكي و در اعياد و ميلاد سبز حضرت ائمه معصومين، سبز رنگ مي‌شود.
وي قدمت و پيشينه برگزاري مراسم تعويض پرچم را مربوط به دوران صفوي دانست و افزود: البته اين آئين در طول تاريخ، داراي فراز و نشيب‌هاي مختلفي بوده است، ولي شكل فعلي اجراي آن، از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي آغاز شده است.
اين مراسم براي نخستين‌بار به صورت زنده و مستقيم از شبكه سه سيماي جمهوري اسلامي ايران پخش شد.

emam_reza 922

emam_reza 923

emam_reza 924

emam_reza 925

emam_reza 927

درباره ی

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید