قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / جواب مسابقات راسخون۱2/۳/۹۱

جواب مسابقات راسخون۱2/۳/۹۱

جواب مسابقات راسخون۱2/۳/۹۱

مسابقه روزانه – 12 خرداد

آغاز امامت امام جواد (ع) ، مانند آغاز رسالت و نبوت کدام پیامبر می باشد؟

حضرت محمد(ص)
حضرت یحیی
حضرت موسی (ع)
حضرت ابراهیم(ع)

 

 

لينك جواب به سوال

حضرت یحیی نیز از پیامبران الهی است که خداوند وی را در کودکی به نبوت مبعوث فرمود، چنانچه می فرماید: به یحیی خطاب کردیم که تو کتاب را به قوت نبوت فراگیر و به او در همان سن کودکی مقام نبوت بخشیدیم.
3- علی بن ابی طالب(ع) امام اول شیعیان ده ساله بود که پیامبر(ص) به رسالت مبعوث شد. در همان آغاز رسالت پیامبر(ص) وی را دعوت به اسلام کرد و اولین مردی است که به اسلام و پیامبر(ص) ایمان آورده است. دعوت علی(ع) به اسلام آن هم در سنین کودکی نشانه شایستگی وی برای پذیرش این دعوت می باشد.
4- نهمین امام شیعیان محمدبن علی ملقب به تقی و جوادالائمه است. این امام در سن هشت سالگی به امامت رسید و توانست شایستگی خود را برای این مقام به اثبات برساند، چنانچه مأمون خلیفه عباسی او را به بغداد دعوت کرد و او را به دامادی خود برگزید. سن وی را در این زمان نه سال نوشته اند. وقتی مأمون با اعتراض اطرافیان خود مواجه شد، تصمیم به برگزاری جلسه مناظره علمی گرفتند تا امام جواد(ع) را بیازمایند. یک طرف قاضی القضات بغداد و طرف دیگر امام جواد نه ساله که وی را در این مناظره شکست داد و در ادامه با پاسخ به سوالات وی تعجب همگان را برانگیخت و به وی لقب اعجوبه اهل بیت دادند.
5- امام دهم علی بن محمد ملقب به هادی و نقی پس از پدرش امام جواد(ع) در کودکی به امامت رسید. با سابقه قبلی که شیعیان از امامت امام جواد(ع) داشتند، نسبت به امامت امام دهم هیچ گونه شک و تردیدی نداشتند و امامت وی را پذیرفتند. (5) نکته جالب این است پس از موسی بن جعفر، امام هفتم که امامت امام رضا(ع) آغاز شد و گروهی تحت عنوان واقفیه در امامت امام هفتم توقف کردند، دیگر انشعابی در شیعه به وجود نیامد و با صغر سن امام جواد(ع) و امام هادی(ع) هیچ کس در امامت شان شک و تردیدی نکرد. بنابراین تعجبی ندارد که امام دوازدهم نیز در کودکی به امامت برسد و هدایت جامعه را از طریق نواب خاص به عهده بگیرد.

درباره ی 6190

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید