قالب وردپرس قالب وردپرس آموزش وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس
خانه / اخرین اخبار و جدیدترین تصاویر جشواره ی فیلم فجر

اخرین اخبار و جدیدترین تصاویر جشواره ی فیلم فجر

اخرین اخبار و جدیدترین تصاویر جشواره ی فیلم فجر

film-fajr

مراسم اختتامیه‌ی بخش بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم فجر با اهدای سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش جام‌جهان نما به «قاعده تصادف» بهنام بهزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عصر 16 بهمن در اختتامیه بخش بین الملل سی‌ویکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در تالار وحدت جوایز «سینمای سعادت» و «جام جهان نما» به برگزیدگان آن اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم: Sandra Harms (ساندرا هارمز برای تهیه‌کنندگی فیلم «بیکاس»

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: پناه برخدا رضایی برای فیلم «گهواره‌ایی برای مادر»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه: علی قوی‌تن برای فیلم «آفتاب،مهتاب،زمین»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن: الهام حمیدی برای فیلم «گهواره‌ایی برای مادر»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد: Zamand Taha (زاماند تاها) و Sarwar Fazil (سرور فَضیل برای فیلم «بیکاس»

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی هنری: Akan Satayev (آکان ساتایِف) کارگردان فیلم «جنگجویان جلگه» از قزاقستان و محمد احمدی فیلمبردار فیلم «گهواره‌ایی برای مادر»

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران: Akan Satayev ، آکان ساتایِف برای کارگردانی فیلم Myn Bala از قزاقستان

 

بیرق طلایی (جایزه مصطفی عنقاد) برای مهرداد خوشبخت به خاطر کارگردانی فیلم «عقاب صحرا»

جوایز جام جهان‌نما

سیمرغ بلورین بهترین فیلم: بهنام بهزادی برای تهیه‌کنندگی فیلم «قاعده تصادف»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم آسیایی: بهرام توکلی برای کارگردانی فیلم «آسمان زردکم‌عمق»

سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیات داوران: Eva Neymann برای کارگردانی فیلم «خانه و برجک» از اوکراین

سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی: بهنام بهزادی برای فیلم «قاعده تصادف»

سیمرغ بلورین بهترین فیلم‌نامه: Zhenyun Liu برای فیلم «بازگشت به سال1942».

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد: Oliver Litondo برای فیلم «سالاولی»

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن: Emili Watson برای فیلم «پرتقال‌هاوآفتاب»

سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی هنری: پیمان شادمان‌فر برای فیلم‌برداری فیلم «آسمان زردکم‌عمق»

جایزه حقوق بشر اسلامی: رامتین لوافی برای کارگردانی فیلم «برلین منفی هفت»

********

سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فیلم فجر گفت: علی‌رغم تحریم‌های بسیار زیاد غرب علیه کشورمان می‌بینیم که هنرمندان و فیلم‌سازان دنیا از جشنواره فجر استقبال می‌کنند که این نشان‌دهنده‌ی جایگاه هنری و سینمایی ایران در میان هنرمندان دنیاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ابتدای سخنانش با بیان این مطلب به مهمانان خارجی جشنواره‌ی فیلم فجر خیرمقدم گفت و ادامه داد: امسال 110 فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره به نمایش درآمد که این تعداد تقریبا دو برابر تعداد سال گذشته است. هم‌چنین بخش فیلم‌سازان جنبش عدم تعهد به جشنواره اضافه شد که حرکتی قابل تحسین است و امیدواریم در سال‌های آینده جایزه‌ی ویژه‌ای برای این بخش هم در نظر گرفته شود.

حسینی هم‌چنین با اشاره به بخش سینمای «سعادت» جشنواره فیلم فجر توضیح داد: ما در ایران تجربیات بسیار خوبی در ساخت فیلم‌هایی با مضامین دینی، تاریخی و اخلاقی داریم. فیلم‌های متنوعی در ایران ساخته شده است که می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد به هر حال سینمای ایران یک سینمای نجیب است که می‌تواند تجربیاتش را در اختیار فیلم‌سازان دنیا بگذارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان سخنانش خطاب به مهمانان خارجی حاضر در مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل جشنواره فجر گفت: امیدوارم مهمانان عزیزی که برای اولین بار به ایران آمده‌اند از فرصت فراهم شده با واقعیت‌های ایران و فرهنگ و مردم ما آشنا شوند و در بازگشت، این واقعیت‌ها را بیان کنند و بگویند آیا واقعا ایران یک تهدید است که غربی‌ها به تعبیر خودشان تحریم‌هایی شکننده را برای در هم شکستن عزم مردم ایران اتخاذ می‌کنند. معتقدم آنها تفکر اشتباهی در این زمینه دارند؛ چون مردم کشور ما 34 است با این تحریم‌ها روبه‌رو هستند.

 

آمارهای عباسیان از بخش بین‌الملل

 

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از مراسم اختتامیه بخش بین‌الملل سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، محمدرضا عباسیان ضمن خوش‌آمدگویی به مهمانان بیان کرد: 430 عنوان فیلم از 73 کشور دنیا درخواست شرکت در این جشنواره را داشتند که تعداد قابل توجهی است. البته این تعداد به غیر از فیلم‌هایی است که همکارانم در ستاد جشنواره از فستیوال‌های مختلف انتخاب کردند تا در جشنواره ما حضور داشته باشند.

 

دبیر جشنواره‌ی فیلم فجر تصریح کرد: از مجموعه‌ی فیلم‌هایی که فرم درخواست حضور در جشنواره را پر کرده‌اند، هشت بخش رقابتی و غیررقابتی سامان داده شد و فیلم‌ها در یک برنامه‌ریزی دقیق به نمایش درآمد که این نمایش‌ها تا 22 بهمن ماه ادامه خواهد داشت. به طور کلی در بخش مسابقه‌ی بین‌الملل (جام جهان‌نما) 16 فیلم از 15 کشور، در بخش سینمای سعادت 12 فیلم از 16 کشور در بخش غیررقابتی جشنواره جشنواره‌ها 13 فیلم از 17 کشور، در بخش نمایش‌های ویژه 12 فیلم از 12 کشور حضور داشتند. هم‌چنین امسال با توجه به ریاست، جمهوری اسلامی ایران بر جنبش کشورهای عدم تعهد 12 فیلم از این کشورها به همراه دو فیلم ایرانی بخش ویژه‌ای را تشکیل می‌دادند.

وی سپس به بازار جشنواره‌ی فیلم فجر اشاره کرد و عنوان کرد: در شانزدهمین بازار بین‌المللی فیلم سینمای ایران، 110 کمپانی حضور داشتند و در این مدت رایزنی‌هایی برای ارتباطات نزدیک با یکدیگر انجام دادند.

محمدرضا عباسیان در پایان سخنانش تاکید کرد: امیدوارم نمایندگان و مدیران محترم فستیوال‌هایی که برای انتخاب فیلم‌ها به ایران آمدند از آثار خوششان آمده باشد و افتخارات سینمایی کشور ما مانند سال‌های قبل در سال 92 هم ادامه داشته باشد.

تقدیر از فیلم‌سازان برتر حوزه هالیوودی

در این مراسم، سید محمد حسینی، جواد شمقدری و محمدرضا عباسیان از پنج فیلم‌ساز برتر خارجی در حوزه‌ی هالیوودیسم تقدیر کردند.

درباره ی 6190

مطلب پیشنهادی

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98

دانلود آهنگ جدید شاد عاشقانه سینا درخشنده به نام حواس پرت 98 دانلود آهنگ جدید …

پاسخی بگذارید