آیا حضرت زینب(س) و حضرت ابوالفضل(ع) معصوم بودند؟ دانلودبازان
بله به دلایل زیر
يكم: اينكه در كلام اسلامى گفته مىشود پيامبران و ائمه (ع) معصوماند و از عصمت ديگرانسخنى گفته نمىشود بدين معنا است كه عصمت ايشان با ادله عقلى يا نقلى اثبات شدهاست ولى عصمت ديگران با ادله عقلى يا نقلى اثبات نشده است. پس پيامبران و امامان(ع) هم واقعاً معصوماند و هم عصمت آنان براى ما ثابت شده است. امادرباره ديگرانى كه مشمول اين ادله عقلى و نقلى نمىشوند، نمىتوان قضاوت به عدمعصمت كرد يعنى، ممكن است انسانهاى بىشمار ديگرى، واقعاً داراى عصمت از گناهباشند ولى دليلى بر اثبات آن براى ما اقامه نشده است و نيازى نيز به اثبات آناحساس نمىشود. دوم:عصمت از گناه پايينترين مرتبه از مراتب عصمت پيامبران و امامان (ع) است و مراتببالاتر آن شامل عصمت از اشتباه، نسيان و سهو و عصمت در مقام تبيين دين است. باويژگىهايى كه از سوى امامان معصوم (ع) درباره شخصيت حضرت عباس (ع) و حضرت زينب(س) نقل شده است، به دست مىآيد. سوم:اثبات عصمت براى نبىاكرم (ص) و امامان- به ويژه عصمت در مقام تبليغ دين و عصمت ازاشتباه و نسيان و سهو- داراى آثار زيادى است از جمله اين كه گفتار و رفتار آنان،براى ما دليل بر اسلام مىشود و ما بايد اسلام را از رفتار و گفتار آنان بياموزيم. درانديشه شيعه، مدارك و مستندات مسائل عقيدتى و فتاواى فقهى- علاوه بر قرآن و عقل-گفتار و رفتار نبىاكرم (ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است. اين اثر بر گفتار و رفتارهيچ شخص ديگرى ثابت نيست مگر اين كه گفتار يا رفتار معينى از او مورد تأييد روشنمعصومين (ع) (تقرير آنان) قرار گرفته باشد. چهارم:علاوه بر اين كه هيچ دليلى بر ارتكاب گناه از سوى حضرت زينب (س) و حضرت عباس (ع)وجود ندارد بلكه هيچ اثرى نيز بر آن مترتب نمىشودو به طور مسلم شخصيت والاى آن دومبرا از گناه است.
لينك جواب به سوال
شما طرفدار كدام تيم فوتبال هستيد آيا دوست داريد از باشگاه محبوبتان حمايت كنيد
.